Cursussen

 

Sedert 2004 is er een instap licentie om met een minimale kennis toch een licentie te behalen.

Deze licentie heeft enorm veel mogelijkheden en is een eerste stap in onze magische wereld.

 

De Basisvergunning is bedoeld als een instapvergunning. Wie slaagt in een relatief eenvoudig examen krijgt toegang tot de meest gebruikte radioamateurbanden, zij het met een beperkt zendvermogen.

De leerstof voor het examen omvat een elementaire kennis in verband met radioamateurisme, reglementering, elektriciteit (technische basiskennis), zenders en ontvangers, transmissielijnen en antennes, propagatie van radiogolven, bediening van zend en ontvangst toestellen en radioprocedures, EMC (het vermijden van storingen tussen elektronische toestellen) en veiligheid.

Houders van een Basisvergunning krijgen toegang tot 11 radioamateurbanden tussen 3,5 MHz (80 m) en 440 MHz (70 cm). Het toegelaten zendvermogen bedraagt 10 W.

 

Wij als afdeling KSD bieden twee maal per jaar een opleiding aan.

 

 

Voor meer informatie over onze opleidingen kun je ons contacteren via mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

 

Koninklijke Unie van de Belgische Zendamateurs

 

 

Aankondiging

Lessenreeks en praktische proef voor het behalen van de basisvergunning voor zendamateurs

 

  

 

 

Verantwoordelijke inrichter:

 

 

 

Naam:                                   Verbanck Miguel

 

Roepnaam:              ON7MV

 

Adres:                        kortewildestraat 20 8600 Vladslo

 

E-mail:                       Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Telefoon:                  051/801580   GSM 0478/602923

 

 

 

Lesgever(s):

 

 

 

Naam:                      Verbanck Miguel

Roepnaam:              ON7MV

 

 

Naam:                     Scheid Serge

Roepnaam:             ON8ODK

 

 

ON4KSD

ON4KSD Menu

Activiteiten

Nieuwe foto's

 Evenementen... 2019

Zie onder rubriek fotoalbum...

  

 

ON AIR..

 Repeater (ON0VRN) 

 

RX 439,450 MHz

 

TX 431,850 MHZ

Bezoekers

Vandaag31
Gisteren60
Deze week171
Deze maand422
------------------------------------------
Totaal

86775

UBA | KOKSIJDE.BE | BIPT | QRZ.COM | ON4CKZ

----------------------------------------

Copyright © 2012. All Rights Reserved.